One two three, clear

Idag hade vi lite annat på schemat än de vanliga fyra föreläsningstimmarna. Vet inte riktigt vad de kallade det, men vi åkte i alla fall till ett medicinskt tränings center där vi fick praktiskt fick träna på att ta hand om "patienter" (alltså dockor) med olika hjärtproblem. Dessa dockor var dock väldigt verklighetstrogna i och med att de hade puls, blodtryck, hjärt- och lungljud, de andades, de visade EKG och syremättnad mm. Min uppgift blev att defibrillera vår "patient" som fick hjärtsvikt. Det var kul, men jag måste säga att jag blev lite besviken över att dockan inte ryckte till och flög upp i luften som folk gör på film när de defibrilleras. Man får inte ha för höga förväntningar på dockor antar jag.

Förutom att rädda liv har vi idag även fixat ett Social Security Number, vilket betyder att vi om ca en månad förhoppningsvis får leasa en bil (och sluta vara beroende av att andra hela tiden vill skjutsa runt oss). Det blir niice :)

På kvällen belönade vi oss med lite filmkväll och tittade på Step up 3. Måste säga att storyn var något av en besvikelse, men dansscenerna levererade i alla fall. Man skulle börjat när man var liten alltså... :)


Kommentarer
Postat av: Linda

Hehe ja alpint är knappast den perfekta vägen att gå för att bli prima ballerina.. :)

2011-01-28 @ 13:26:30
Postat av: Sara

Förstår inte vad du menar, blir man inte graciös av slalom alltså? Det skulle förklara en hel del.. ;)

2011-01-28 @ 18:06:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0