En vacker promenad längs motorvägen...

Nu har vi mer eller mindre börjat få en vardag här i Dayton. Vi har föreläsningar mellan 8 och 12 varje dag, vilka oftast är väldgt informationstäta och när man går därifrån känner man sig rätt fullmatad.. Efter lunch föredrar jag att gå till biblioteket och plugga, och sen kanske vi tar en promenad och fixar någon delikat middag. Vi har inte riktigt kommit igång med "riktig" matlagning än så det brukar bli grönsakssoppa, omelett, enkel pasta eller någon färdigrätt.

I söndags trotsade jag och A-K (tillsammans med de andra tre svenskarna) frånvaron av trottoarer och tog oss en promenad längs motorvägen (typ) till ett köpcenter som ligger några kilometer bort. Det var en trevlig dag, men det blev inte så mycket shopping för min del. Det blev lite drama dock med en borttappad handväska, men allt löste sig som tur var tillslut!




Tyvärr kan jag även meddela att snön har kommit till Dayton nu och att hela campus stängde idag klockan fyra på grund av att de inte hann med att röja undan de 3 cm nysnö som hade kommit. Tror dock att det har något att göra med att universitetsområdet ska vara handikappanpassat eller något sånt, men det kändes lite lustigt att allt stängde pga 3 cm snö. =)

För min del har förkylningen äntligen (!) släppt så imorgon ska jag gå på yoga och aktivera mina stackars förtvinade muskler igen, woho! :) Nu ska jag fortsätta titta på den fantastiska filmen Remember the Titans.

Kramar

Kommentarer
Postat av: Annapanna

jag vill också se den!!!!

mejlar i helgen älskling!

puss

2011-01-13 @ 09:26:30
Postat av: Sara

hihi Anna, komemr du ihåg att vi desperat försökte hitta texten till den där asbra låten som var i slutet av filmen? (alltså "Ain't no mountain high enough") hehe. Tror vi hade planer på att sjunga den som en fin duett eller något... :P

2011-01-13 @ 18:55:09
Postat av: Linda

Hahahaha, jag blir inte förvånad! Var det nån som reagerade på ert promenerande längs motorvägen? Typ frågade om ni behövde hjälp eller så? :)



Jag är i Uppsala och försöker klura ut hur jag ska undvika att spendera hela min tid i Melbourne på tåg eller spårvagn.. dumma industrier som ligger på vischan! Kommer också att få en nätt hyra på ca 4700 kr/mån.. hål i plånboken!



Fler uppdateringar tack ;) Du kan väl lägga upp bilder på fb? På NY, boende.. KRAM

2011-01-14 @ 13:12:24
Postat av: Sara

Jodå de var rätt flitiga med att tuta och kolla konstigt på oss, men skjuts blev vi minsann inte erbjudna :( Var var i och för sig fem pers också och även om de har stora bilar (!) så kanske de inte hade plats..



Åh lycka till, tunnelbana är ju inte alltför kul..



Jaja, så småningom kanske.. :)



2011-01-15 @ 03:50:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0