"Det viktiga är att skjuta åt rätt håll, inte att träffa mitt i prick"

Helgen har varit riktigt lyckad och allt som var inplanerat hanns med tillslut och lite därtill. Efter besöket på Ikea i fredags var vi lite slitna så för mig, A-K och en kille från klassen blev det Kill Bill och singoallakex resten av kvällen. På lördag förmiddag gick jag till Carl och Jesus på doughnut-frukost och kom ännu en gångfram till att munkar nog inte är min grej. Speciellt inte med vaniljfyllning och chokladglasyr (jag hade som tur var fuskat och ätit "riktig" frukost innan så jag klarade mig rätt bra ändå). På kvällen blev det födelsedagsmiddag på en italiensk restaurang eftersom en tjej i klassen fyllde år och det var väldigt trevligt att prata lite mer med folk från klassen. Många här pluggar oftast hemma så vissa ser man bara på skolan när det är obligatoriska moment, vilket är lite synd kan jag tycka. Vi har verkligen "fullt schå" med att försöka komma ihåg namn och lära oss känna igen de som går i klassen, det är inte det lättaste..


Födelsedagsmiddagen



Efter middagen åkte vi till en tysk tjej som hade knytkalas och förfest, och sedan bar det iväg mot Therapy café och salsa! Trodde ett tag att det inte skulle bli av, men det gjorde det och det var kul! Har verkligen saknat att dansa och även om det inte blev en fullspäckad danskväll så var det väldigt kul! Det verkade de andra tycka också så förhoppningsvis blir det fler lördagar som kommer att spenderas på Therapy café :D

A-K hade lite otur och fick huvudvärk igår så hon hoppade över salsan och satsade på sömn istället. Däremot följde hon med två tjejer i klassen på gudstjänst idag på förmiddagen, vilket hade varit en lite annorlunda upplevelse. De här tjejerna tillhör en liten församling som tydligen inte riktigt vill kalla sig varken protestanter eller katoliker och det gjorde oss lite nyfikna. Jag planerar att följa med en annan gång bara för upplevelsens skull!

Religionen är en av de saker som är inte riktigt räknat med, trots att jag egentligen visste att folk var mycket mer religiösa här i USA än i Sverige. Jag upphör liksom inte att förvånas över hur religiösa folk faktiskt är här. Man märker ingenting förrän de t ex nämner att de ska på gudtjänst imorgon och plötsligt kommer det fram att de är jättereligiösa. Det är lite spännande och jag ser faktiskt fram emot att lära mig lite mer om olika människors tro och syn på olika saker.

Hur som helst, när A-K var på gudstjänst försökte jag få lite plugg gjort (samtidigt som jag tittade på en mysig film...) och sen på eftermiddagen åkte vi och shoppade på ett så kallat Outdoor mall. Shoppingen här i USA ska man inte klaga på kan vi återigen konstatera :) En väldigt bra helg avslutades sedan med att vi blev bjudna på en fantastisk risotto hos Johan, Louise och Henrik (de andra Umeåborna).


Johan och Carl vid shoppingstråket..




God mat och ny sjal :)




Louise och Jesus




Kram och godnatt!


Kommentarer
Postat av: Linda

Fin sjal! :)

2011-01-24 @ 10:26:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0