"But you two are quite tall to be girls"

.. fick jag och A-K höra till vår stora förvåning och glädje. Jag har aldrig betraktats som "quite tall" så det var absolut dagens komplimang :)

Fullkornsriset blev färdigt tillslut (tror det var ungefär när Anna-Karin frågade för fjärde gången "är det färdigt nu tror du?" hehe) och vår klasskompis kom med köksgrejer. Det var inte bara alla möjliga olika köks- och bakredskap, bestick, tallrikar och glas han hade med sig, utan även en TV OCH en DVD! En annan tjej ska ta med sig handdukar och lakan och liknande imorgon, de är helt fantastiska dessa människor.


(Riset blandades, när det äntligen var färdigt, med grönsaker och buljong som tillsammans utgjorde en fantastisk soppa)



Dagens eftermiddagsplugg blev halveffektivt då vi kombinerade det med ett Starbucks-besök, men vi kan ta igen det på fredag. Fredagar har de övriga i klassen klinisk träning som vi inte får vara med på, vilket är väldigt trist, men å andra siden får vi en extra dag då vi kan försöka ta igen sådant som vi inte hinner med under veckan och sådant som vi ligger efter i. Det är bra. Eller så kan vi åka iväg på någon liten helgsutflykt, men det får bli framöver. Vi är nog inte riktigt redo för det än tror jag..

På väg till Starbucks kände vi att vi var tvugna att ta kort på en av de 15-20 enorma parkeringsplatser som finns här på campus.




och plugg blir lite roligare om man använder en färg eller två. Eller tjugo..



Hur som helst, födelsedagsfirandet slutade inte med plugg (och färgläggning) på Starbucks utan fortsatte sedan med en middag som intogs på T.G.I. Fridays (tydligen en av alla stora amerikanska matkedjor) tillsammans med några från klassen. Både jag och A-K kan konstatera att vi är mycket nöjde med A-Ks födelsedag! :)

Kram och god natt

Kommentarer
Postat av: EMMA GOOP

SARA! Kul att få läsa lite. OCH skönt att se att du fortfarande är ett färgpennemonster. Jag känner igen dig. Och JA, sa jag inte att det är som i filmerna, haha, goodness! PUSS tänker på dig

2011-01-18 @ 10:16:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0