Sedan vi lämnade Sverige har jag:


- flugit med business class (vi råkade visst bli uppgraderade "av misstag")
- skålat på tolvslaget i New York
- smitit in på tunnelbanan mitt framför ögonen på kanske 20 poliser som var på väg hem efter att ha "vaktat" nyårsfirare (vi missade att de stod där och för att visa att vi var dumma turister började Anna-Karin prata högt på svenska och jag började desperat gräva i min väska för att slippa ögonkontakt med dem, hehe)
- stött på en gammal klasskompis i NYC
- haft lite feber och varit förkyld i en vecka
- inte ätit en enda hamburgare eller pizza
- men däremot ätit av tre födelsedagstårtor
- blivit överväldigad av amerikaners hjälpsamhet
- druckit chaite på Starbucks
- ätit räkor och tyckt att det var gott (!!)
- mött en läskig kille som spände ögonen i oss och morrade (det VAR läskigt, det såg ut som att han hade rabies eller något..)
- konstaterat att hittar man fullkornsflingor utan socker här men med russin, så är russinen sockrade
- blivit sjukt less på dåliga amerikanska tv-program med reklampaus var femte minut
- träffat tre svenskar från Umeå

och lite annat..

Ha det bra, kram!



Kommentarer
Postat av: Annapanna

Visst suger chaite på starbucks! vet inte vad det är som dom gör fel!

Men annars vill jag bara gratulera till räkorna! det blir räkfest när du kommer hem älskling=)

2011-01-09 @ 02:58:37
Postat av: Linda

Vem är du och vad har du gjort med min syster?!??!?!

(apropå räkor)

2011-01-09 @ 21:30:00
Postat av: Johanna vk

Härligt med så mycket spännande grejer:) hur lyckades ni träffa 3 personer från inte bara sverige utan UMEÅ?? Kram

2011-01-10 @ 22:44:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0