Trott men glad! OCH pa mandag kommer Linda :)

Da var det dags for ett litet inlagg (som ev kan bli langt) igen! Tidigare planerade jag att vara ambitios och aven lagga in bilder, men efter mycket krangel med annat finns det inte energi over till det.. Har precis kommit tillbaka efter en 4-dagars vandring pa 4000-5000 meters hojd sa jag ar glad men lite trott :) Vandringen utgick fran Huaraz i Peru och det ar alltsa dar jag befinner mig nu. Trots hojden gick det bra for min del, men det var nagra i min grupp som drabbades av hojdsjuka och darmed blev illamaende, fick huvudvark osv. Forsta dagen var inte sa tung och inte heller den andra, eftersom jag da gick i "efterslapet" med 65-ariga Susi som inte riktigt lyckades halla samma takt som de andra. Det var trevligt, men alltsa inte sa jobbigt eftersom vi pausade var femte minut :) Dag tre ville jag ha lite mer utmaning daremot och bestamde mig darfor att haka pa en militar och nagra andra pa en 4-timmars extra tur pa morgonen for att ga till en vacker sjo och glaciar. Plus att efter det ga efter da andra som redan paborjat dagens beraknade 7-timmars vandring. Sjon var valigt fin och det var abslolut vart att ga dit aven om vandringen blev i det langsta laget. Jag gjorde mitt basta for att hanga pa militaren nar vi skulle ta oss over passet pa 5000 moh, men lyckades inte riktigt.. Med tanke pa mina icke-existerande traningsvanor sedan november ar det kanske inte sa konstigt. Det var i alla fall en riktigt bra dag trots att de sista tva timmarna spenderades hoppandes pa stenar pa en lerig stig i sporegn. Desto godare smakade middagen nar vi antligen kom fram.

Jag kom till Peru i mandags efter att ha haft en riktigt bra sista vecka  i Colombia (storre delen av tiden i alla fall). Jag akte till naturskona Salento och vandrade, red, spelade biljard, tittade pa solnedgangen, drack ol och spelade ett colombianskt spel som involverade krut och smallar (om man traffade malet vill saga..). Det var riktigt trevliga dagar! Trots lust att stanna dar ett tag till akte jag vidare till salsans mecka Cali, men det var daremot ett mindre lyckat drag eftersom det var under paskhelgen och da ar nastan allt stangt. Det blev en kvalls dansande i alla fall och trots att jag dansade med en del Colombianer sa var den basta dansen med en tjej fran Schweiz, haha :) Pa grund av denna daliga planering fran min sida blev jag tvungen att pa fredagen aka till Bogota och spendera helgen dar (da bussbijetterna pa sondagen till Bogota var slut). Detta visade sig dock bli lyckat da jag motte tva trevliga svenskar som jag hade nagra aventyr med. Det forsta aventyret var en utflykt till en saltgrottskatedral som var valdigt fin och maktig. Dar lyckades vi forst fa tag pa fina grottarbetarhjalmar for att sedan bli inlasta bakom en grind da vi efter en tur drojt oss kvar lite forlange for att ta roliga bilder.. Det slutade med att vi mer eller mindre smidigt fick klattra over den ca 2,5 meter hoga grinden, med en hel hog forskrackta och fortjusta colombianer som publik. Ganska kul var det :)

Pa kvallen gick vi ut med folk fran hostelet till en valdigt marklig klubb och dansade och drack dyr rom. Pa sondagen akte jag pa en cykelrundtur som det visade sig att ingen annan an jag anmalt mig till. Jag hade darmed privat guidning pa cykel runt om i Bogota av en Colombian i min alder en hel eftermiddag. Det kandes ibland lite som en fyra timmars dejt, men det var inte konstigt utan bara trevligt. Och jag fick se mycket av Bogota! En bra sista vecka i Colombia som sagt.

Imorgon aker jag till Lima for att ga pa balett pa kvallen (om bussen bara vill anlanda i tid vill saga) och pa mandag kommer ju Linda! Antligen :)

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0