I mitten av världen

Da har jag lamnat ett land med gamla fina bilar, och kommit till en stad med galet manga bilar. Lamnat tropiskt kustklimat till fordel for kyliga hoghojdstemperaturer. Ar alltsa i Quito, Ecuador, nu sedan nagra dagar och an sa lange har det inte skett nagra storre missoden.

Motte upp med Sandra pa ett hostel i sondags och sedan dess har vi gjort diverse tillsammans, men imorse var det dags att aka hem for hennes del. Vi har gatt pa marknad (jag kopte en liten och en stor handvaska trots att jag lovat mig sjalv att inte kopa nagot), traffat fina Anita, akt till Mitad del Mundo (alltsa ekvatorn - mitten av varlden), kollat in gamla fina hus, klattrat upp i ett kyrktorn (ca 270 trappsteg fick jag det till), akt till ett shoppingcenter och druckit en drink som sag valdigt god ut men som mest smakade vodka.. Jattemysiga dagar och det var trist att vi bara hann med tva dagar tillsammans.

Dagens projekt har varit att planera de kommande veckorna och efter mycket om och men bokade jag en resa till Galapagos! Jag aker pa tordag och blir borta i 8 dagar :D Hade egentligen inte tankt att aka dit, och har ev kanske inte rad, men varenda person jag traffat har sagt att jag bara maste ta mig tid och pengar for att aka dit och sa blev det! Tydligen ska det vara valdigt valdigt speciellt :) Darefter fojler jag med Anita till hennes hemstad for att fira den arliga karnevalen och efter det blir det ev en djungeltur.

Jag ser fram emot att aka ifran Quito till mindre stallen. Aven om det finns en del att gora har ar det ratt farligt och det ar trist att behova halla sig inomhus och att standigt vara pa sin vakt. Ikvall ska jag flytta fran hostelet till Anita och imorgon planerar jag att ta bussen till en liten mysig by som heter Mindo.

Lagger upp lite bilder pa facebook! Mamma, om du fragar snallt kanske du far lana mitt losenord ;)

Kramar!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Snälla, snälla Sara får jag låna ditt lösenord? Då kanske du kan få ett bidrag till Galapagosresan :)

Hoppas att det blir riktigt bra. Jag ska hålla tummarna för att det inte regnar och att du inte blir sjösjuk.

Kramar i massor från oss!

2012-02-08 @ 20:48:52
Postat av: Linda

Sluta dyk med sköldpaddor nu - kom tillbaka till internetvärlden och rapportera!! :)

2012-02-16 @ 11:54:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0