Cuba libre

Fran USA till Kuba.. Nu ar jag antligen pa plats i alla fall! Platsen ar Santiago de Cuba och har ska jag under tre veckor battra pa min spanska, dansa massa salsa (och battra pa aven den), dricka mojitos och uppleva lite Kubansk kultur ar tanken. Pa vagen hit hade jag aven en dag i Havanna, men jag tycker nog battre om Santiago. Folket har ar trevligare och trots att man aven har ar "pengar pa ben" sa behandlas man inte som det lika mycket som i Havanna.

Igar umgicks jag med en tysk kille som gar pa samma "skola" som jag. En skola existerar inte riktigt utan lektionerna ar hemma hos lararna i typ koket. Hemma hos min larare, Raquel, har jag idag haft 4 timmars spanska och lite i taget kommer tillbaka av det jag for tre ar sedan kunde. Verkar ha haft tur med mitt boende aven denna gang och bor hos en, med kubanska matt, valbargad familj. Och sa ar de snalla och gulliga mot mig.

Allt kanns i alla fall valdigt bra an sa lange och mina oroliga foraldrar kan nog sluta oroa sig - Kubaner verkar vara ett vanligt (med tva prickar over a...) och hederligt folk. Och sen ar jag ju sjalvklart valdigt forsiktig och forstandig av mig ocksa ;) Bilder och blogginlagg kommer det dock bli sparsmakat med sa lange jag befinner mig pa Kuba for internet ar valdigt langsamt och valdigt dyrt. Alldeles for talamodsprovande for att jag ska orka agna mycket tid at det.

Hoppas allt ar bra dar hemma!

Kommentarer
Postat av: Linda

Härligt att du har det bra och har haft tur! Vi har inte varit det minsta oroliga ;)



Kul också att du verkar ha valt "rätt" stad!



Är det varmt då?? Här var det 20 minus idag och jag börjar bli förkyld igen, och har en trasig tand pga tuggummituggande.. suck! Tuffe har haft ont i magen ikväll men han har repat sig och snarkar nu ljudligt :)



Puss och kram och njut av livet!

2012-01-10 @ 00:42:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0