En pannkaka i taget

Ar inne pa sista veckan har i Santiago och som alltid nar man gillar ett stalle kanns det bade trist att aka har ifran och som att tiden gatt alldeles for fort. Har varit en flitig student (i alla fall vissa dagar), men blir anda inte klok pa spanskan och dess grammatik. Dessutom ar min 76-ariga lararinna lite virrig ibland vilket inte gor saken lattare... Hon ar dock bra och sot och snall for det mesta :) Har ocksa varit flitig med att ga ut och dansa eller bara ga ut pa kvallarna och njuta av det tropiska klimatet. Hittills har jag stannat inne tva kvallar, varav en jag hade planerat att ga ut, men somnade i sangen nar jag pluggade och vaknade manga timmar senare.. Formodligen behovde jag den somnen. Har forresten borjat dricka kaffe igen ocksa..

Om helgerna har ja besokt nagra strander och andra fina stallen i narheten av Santiago tillsammans med personer fran skolan eller kubaner. Har ocksa lyckats hamna mitt uppe i kubanskt fodelsedagsfirande och overtalats till att sjunga Dancing Queen mm, det var valdigt trevligt. Kan nojt konstatera att de flesta verkar kanna till och gilla ABBA har, och igar horde jag nagon spela Lykke Li t ex. Kuba ar isolerat och som en bubbla i tiden pa manga satt, men all bra vasterlandsk musik har de i alla fall inte gatt miste om :)

De allra flesta verkar trevliga och arliga, men ibland kan jag onska att jag smalte in lite battre har utseendemassigt. Har om dagen t ex nar jag satt och at lunch kom det fram en kille som tyckte om mina ogon. Han havdade att det var "karlek vid forsta ogonkastet" och det slutade med att han satt och ritade ett hjarta i min skrivbok i ca en halvtimme innan jag till sist fick honom att ga. Han var inte otrevlig, men som manga andra lite svar att bli av med. Har darfor borjat saga "no entiendo" sa fort nagon person jag inte vill prata med kommer fram och det funkar ratt bra eftersom de flesta inte pratar sa bra engelska :)

Har efter att skolan slutat (pa fredag) en vecka pa mig att resa runt lite och som det verkar nu kommer det att bara ivag till Baracoa for att sen spendera de sista dagarna i Havanna. En vecka ar lite forlite tid for att hinna se Kuba sa jag har konstaterat att jag helt enkelt maste aka tillbaka en annan gang och se det jag inte hinner med nu :P

Nasta anhalt blir Ecuador dar jag forst ska traffa Sandra i nagra dagar och sedan halsa pa Anita som bor i Quito, men forst ska jag njuta av den sista tiden har pa harliga Kuba.

Pussar och kramar

Kommentarer
Postat av: Linda

Hahahahahaha! Man klarar sig inte utan kaffe när man pluggar, så är det bara.

Det här var första eftermiddagen på jättelänge som jag inte hann dricka kaffe och självklart somnade jag i boken..



Jag kan följa med till Kuba nästa gång! :)



Hoppas sista veckan blir bra, du får berätta om Havanna också sen!



Puss och kram

2012-01-25 @ 21:42:02
Postat av: Christoffer

Hej Sara!

Du verkar ju klara dig bra borta på "västsia":)

Du skriver även denna resa väldigt underhållande!



Jag tycker du ska passa dig för kaffe, drick varm chokladmjölk istället, mycket godare.



Ha det bäst!!!

Kram

2012-01-30 @ 22:06:53
Postat av: Emma Goooooop

Finaste Sara. Klart de gillar dina ögon, gorgeous girl! Det är svårt att fatta att du är där, men ballt är det och jag blir så glad över att du verkar leva loppan. Miss you though. PUSSSS

2012-02-04 @ 11:52:59
Postat av: Anna

jag hänger gärna på till cuba jag med=) /myrbär

2012-02-07 @ 16:37:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0