Ja, jag har blivit med gitarr!

Nu sitter jag med Cajsa pa ett hostel i Cartagena och loser korsord eftersom sondagskvallar tydligen ar den samsta kvallen for att ga ut har i Colombia, likadant var det i Ecuador. Det verkar som att de tar det har med vilodagen pa allvar har.. Tyvarr - som vanligt vill jag ju dansa salsa! Idag har vi ocksa lart oss att man ska halla sig borta fran strander pa sondagar da dessa denna dag ar overbelamrade med lokalt folk = alldeles for trangt. 

Veckan i Montanita var intensiv men harlig och jag hade garna stannat langre. Manga som jag traffade dar hade planerat att stanna i nagra veckor, men var nu uppe i nagra manader sa det kanske var lika bra att jag akte innan jag "blev fast". Jag flog till Bogotá och spenderade forsta dagen med att kolla in staden och sen kvallen med att vinna pa kinaschack. Pa mandagen akte jag och motte Cajsa pa flygplatsen i Bogotá dar vi lyckades hitta varandra utan nagra storre problem. Vi akte ganska snabbt vidare fran ett kyligt Bogotá till ett varmt (och lite for fuktigt) Cartagena. Igar tog vi en bat ut till en liten o dar vi spenderade natten i en allt annat an regnsaker hydda pa stranden. Utan dorr och med ett stort hal i vaggen hade vi tur att det inte kom mer regn an nagra sma stank.

En kul grej ar att vi i torsdags av en handelse traffade pa en tjej som vi traffade i Costa Rica for tre ar sedan. Det var ett markligt sammantraffande att vi lyckades vara pa exakt samma stalle exakt samtidigt annu en gang, valdigt kul var det dock! Det firade vi med att ga ut och dansa :)

Imorgon aker vi till en avlagsen strand dar vi planerar att stanna, till tristessen griper tag i oss. Tanker att detta blir ett perfekt tillfalle for mig att trana lite pa min guitalele (en minigitarr) som jag kopte i Quito.

Manga kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0