Manu chao!

Backpackandet rullar pa har i Colombia och tva veckor med Cajsa har gatt riktigt fort! Vi har bland annat spenderat nagra lugna dagar pa ett hostel mitt ute i ingenstans dar vi sov i hammockar pa stranden (vilket gick battre an vantat). Vi sov som sma barn, vilket aven inkluderade vissa marddrommar om Colombianer som holl pa att rova bort oss. Som tur var var det bara marddrommar. Colombia kanns inte mindre sakert an nagot annat land har nere och an sa lange har vi inte haft nagra daliga erfarenheter (ta i tra). Vi har aven vandrat i en nationalpark, dykt och snorklat, hoppat fran klippor (fast jag fegade ur..) och gjort en tillfallig tradition av att ata MrBrowns brownie och klubba till middag.

Vi kom till Medellin i tisdags och hade nagra skona dagar har innan vi delade pa oss - Cajsa akte igar vidare till Peru och jag stannade kvar har. Vi firade var sista kvall tillsammans med att ga pa bio, La invención de Hugo Cabaret, och for mig var det en fantastisk upplevelse! Vet inte sakert om det var filmen som var valdigt bra pa riktigt, om det var kombinationen av en ren sal, skona stolar, popcorn och cola light (ja, jag har "lart" mig gilla cola..) som gjorde det, eller om det ar den allmanna bristen pa filmtittande de senaste manaderna som gjorde att jag uppskattade det sa mycket. Formodligen en kombination av dem alla och harligt var det :)
Igar spelade Manu Chao har i Medellin och konserten var fantastiskt rolig! Vi var helt utmattade efterat, men lyckades anda hitta ny energi for att fortsatta dansa pa ett annat stalle :) Bra dagar har det varit och idag var nog nastan en av de basta! Dagen spenderades pa ett shoppingcenter och jag kopte alldeles for mycket nya klader.. Vet inte iktigt hur jag ska fa med mig allt harifran men det loser sig nog. Far forsoka lasa ut nagra av alla bocker jag haller pa och slapar runt pa.. Hur som helst kommer det att vara vart det, jag kanner mig som en ny manniska i mina nya klader :)
Kramar till er dar hemma!

Kommentarer
Postat av: Sofia W

Jag kan intyga att Hugo är en fantastisk film, trots att jag såg den på tv här hemma i Umeå utan popcorn :P riktigt bra!

Det är så roligt att följa din resa Sara! Vilket äventyr :)

Hoppas du har det fortsatt lika bra! Kram

2012-04-01 @ 01:45:41
Postat av: Linda

Hej! Jag läser! :)

Jag vill inte sova i nån hydda utan dörr så du vet.. hehe

Kram!

2012-04-04 @ 15:15:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0