Surf och Montanita

Har sedan sist besokt diverse olika stallen med en borjan i Banos som ar en fin liten stad bergen med mycket vacker natur. Dar akte jag pa en typ lastbilstur till olika vattenfall, sjalva turen var riktigt dalig men det positiva var att jag traffade tre tjejer fran Chile som jag sedan reste med i en och en halv vecka. Forst akte vi till "halv-djungeln", Misahulli, och tittade pa och blev bestulna av pa apor, sag en del andra djur, gjorde tubing och besokte en djungelby (dar jag bland annat blev spottad i haret av en schaman som skulle rena mig...) Vi gick aven pa jakt efter ett vackert vattenfall vilket vi tillslut hittade efter att ha halkat omkring i lera i nagra timmar. Dessutom var jag latt matforgiftade sa det var en tur jag inte njot sa mycket av just da men sa har i efterhand ar det ett fint minne :) I Misahulli var vi dock bara over en helg, jag sparar den riktiga djungelturen tills jag kommer till Boliva :) Efter nagra dagar i djungelklimat bestamde vi oss for att sol och bad kallade och akte darfor vidare ut mot kusten, och da ar jag nu. Vi har besokt nagra olika kuststallen, akt fran norr till soder, och sista anhalten i Ecuador for bade mig och chilenarna blev Montanita. Chilenarna akte hem idag och jag stannar har i Montanita en vecka for att sedan fram mot helgen aka vidare till Colombia for att mota upp med Cajsa, wihoo :)

I fredags nar jag kom hit tyckte jag stallet verkade valdigt mysigt och bestamde mig da for att lasa spanska har en vecka och aven ta surf/ och yoga lektioner. Var sugen pa att klamma in salsalektioner ocksa, mest for att det i princip ar enda chansen att fa dansa har da ecuadorianer inte dansar sa mycket, men kande att det skulle bli lite for hektiskt :) Forsta surflektionen idag gick bra i alla fall och kanslan nar man lyckas "catch a wave" ar en harlig en, forstar att folk blir lite beroende. Kommer dock att vakna med blaa knan och ordentlig traningsvark i armarna imorgon, men det ar det vart!

Njuter aven av att prata svenska och engelska med folk efter att i en och en halv vecka bara forstatt ca 20% av det som sagts. Bra traning har det varit, men ocksa otroligt frustrerande. Inser att det ar en bit kvar innan jag ens ar i narheten av flytande pa spanska.. :)

Ska ivag pa yoga nu. Ha det sa fint dar hemma och kom ihag att kommentarer alltid uppskattas! Finner denna envagskommunikation lite halvtrist ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0