Första veckan

Nu har solen och våren kommit till New York och som vanligt för mig återvänder energin och livsglädjen i och med det! Kan delvis även ha att göra med att jag åter kan andas genom näsan i och för sig, det verkar som att mitt immunförsvar övervunnit förkylningen (yay!). Så igår åkte vi till Battery Park och tittade på de extremt långa köerna där folk köar för att åka till Ellis Island och se Frihetsgudinnan (det verkar verkligen inte värt det..) och åt sushi, och sen strosade vi lite i Chinatown. Det är verkligen som att komma tillbaka till Peking, det väldig fascinerande med så stora skillnader från ett kvarter till ett annat. På kvällen tog jag en dansklass i Theater, typ jazz, och det var såååå kul! Äntligen fick jag min första känsla av att "jag är så glad över att vara här och att allt kommer att vara värt det!". Det har inte varit dåligt tidigare i veckan, men förkylningen har definitivt tagit udden av det roliga. Så förhoppningsvis består den känslan och energin att göra saker! Tänker jag ska börja skriva listor på allt jag vill göra nu... :)
 
Kram
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0