I <3 NYC

..verkar gälla för mig också!
 
En tjej på BDC sa igår: "hur bortskämd är man inte när det största problemet man har är att välja vilka av alla fantastiska dansklasser man ska gå på!?" och jag kan bara hålla med! Plus att det i mitt fall är detsamma om kvällarna då det nästan varje kväll finns west coast, kizomba, salsa, bachata med mer att välja på. Igår var jag danshög vid tre olika tillfällen efter tre olika danser - jag älskar New York :) Igår var jag, efter pilates, Dancehall och Locking på BDC, iväg och dansade West Coast och det var så fantastiskt kul! John Lindo och Robert Royston (för er med koll ;)) hade socialen och musiken var otroligt bra, jämfört med i lördags då det var någon från den äldre generationen som var DJ - tappade nästan hoppet om West Coast i NY efter det. Klar förbättring igår och många duktiga dansare!
 
Känner mig så otroligt glad över att vara här och även denna gång så var det helt värt allt fix och all stress innan! Varje gång innan jag ska iväg tänker jag "det är inte värt det" och "det här är sista gången", och varje gång när jag väl är iväg inser jag ganska snart att det alltid är värt det och att jag inte ångrar mig det minsta. New York är en otroligt inspirerande miljö att befinna sig i! Inte bara att dansen är fantastisk, utan även allt runt omkring: att promenera förbi Times Square och alla musikaler dagligen, eller förbi en upplyst Empire State Building på väg hem på kvällen, att spendera timmar i en bokhandel full med gamla och nya böcker, att äta billig falafel från försäljare längs gatan, att sitta och titta på fantastiska dansare på skolan och låta sig imponeras och inspireras, att promenera i Central Park som man så många gånger hört om och sett i filmer med mer. Bara det att vi har gångavstånd till skolan och till Broadway är ju fantastiskt! Snart börjar dock letande av ny lägenhet, då vi måste flytta ut sista april, men inte ens det känns jobbigt i dagsläget. :)
 
Nu ska jag fortsätta mitt uppsatsskrivande i någon timme innan jag ska iväg och ta en House-klass och sen en klass i Contemporary. 
 
Kram!

Kommentarer
Postat av: Emma Goopen

APSARA. Följer dig flitigt, men inte lyckats få iväg kommentarer från mobilen tidigare :P

GLÄDJANDE INLÄGG, ALLT LÅTER SÅÅ COOLT! Så glad att den där det-var-så-värt-det-känslan är kommen, vet precis vad du menar!! Blir självklart lite avis på dansen, men ska ju iaf till BA ikväll, så jag överlever :) Storstadslivet låter häftigt som väntat också!!! Här hemma gäller tussilagos och en och annan glass i solen. Dock tomt utan dig.

Fortsätt ha det ömäjzing! PUSS/Goopen

2015-04-22 @ 17:53:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0