Inte optimalt men hopp om framtiden finns!

Hade hoppats på att kunna berätta om all träningsvärk jag fått av alla dansklasser jag tagit, men lämpligt nog inleder jag tydligen min tid här i NYC och på BDC (alltså Broadway Dance Center) med en förkylning och har därför inte kunnat dansa så mycket :( Var på salsa i måndags, supertrevligt ställe, men kände mig inte alls i form när jag väl kom dit och ville helst bara sitta i ett hörn och titta. Åkte hem efter 1,5 timme. Igår kände jag mig otroligt trött i huvudet och allt snurrade - vad jag vill med min dans, vad jag vill med hela New York-tiden, vilka klasser jag vill ta den här veckan, vad jag har för mål, hur jag ska strukturera upp min tid och göra det bästa av det osv. Och allt kändes överstigligt, ffa att jag på något sätt ska lyckas skriva mitt projektarbete under tiden här, men även triviala saker som att köpa duschcreme eller att fixa middag. Kände inte alls igen mig själv och tyckte det kändes orimligt att vara så utmattad efter två dagars intro på skolan som, inte varit fysiskt krävande, och då jag även sovit mycket (mer än vanligt). Det var nästan så att jag blev lättad när jag kände tecken till förkylning imorse, vilka tilltog under dagen idag, så att jag fick en förklaring till energilösheten igår. Men såklart väldigt tråkigt att inte kunna komma igång med dansen, och att missa roliga kvällsaktiviteter! Bra är att man kan spara dansklasser till kommande veckor så jag behöver inte tvinga mig till att dansa bara för att, utan kan ta igen det senare. Förutom på auditions som vi ska ha på fredag som är obligatoriska (då ska vi bli bedömda.....) och på självförsvar som vi ska ha i morgon.
 
Många verkar sjukt stressade över dessa auditions, men för mig känns det rätt lugnt - jag vet ju redan att jag är på en väldigt låg nivå och kommer att bli rådd att ta klasser på en lägre nivå. Så länge jag känner att jag gör mitt bästa så är jag nöjd (en fördel med att komma hit helt utan prestige och utan höga förväntningar på sin egen teknik och kunskap). Har däremot större förväntningar på min utveckling förstås!
 
Fortsätter preppa med ingefära och C-vitamin och hoppas på att i nästa inlägg kunna berätta något om alla dansklasser jag tagit. :)
 
Dagens tumme ner: förkylningen förstås!
Dagens andra tumme ner: idag fick även jag se kackerlackan i vår lägenhet som de andra pratat om..
Dagens tumme upp: den var väldigt mycket mindre än jag föreställt mig, skulle snarare kalla det för en stor skalbagge (hade förväntat mig en 5-centimeters vilket är vad jag delat boende med tidigare hehe)
Dagens andra tumme upp: fläkten i vårt rum är tydligen inte alls trasig (som mina roomies sa) utan man behövde bara trycka på "On" och tadaa - bastukänslan i vårt sovrum är borta :D
 
Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Linda

Hurra för bloggen!
Men supertrist att du blivit förkyld, även om det är bra med förklaring till hängigheten.. Hoppas att du repat dig hyfsat till i morgon! Lycka till och ha kul! Jätteskönt att slippa prestationsångest! KRAAAAM krya på dig

2015-04-09 @ 22:40:47
Postat av: Charlotta

Fy för förkylning och kackerlackor men heja dig för din grymma inställning och girlpower (tänkte på att du lagade fläkten bara sådär 😉)... Passa på att njuta och gör det du känner för! En dag sitter du i ett turkost hus i en förort till en liten norrlänsk stad och är gravid - då är roliga minnen att tänka tillbaka på kanske det enda då orkar med för dagen 😅 Fortsätt ha de t bra, ska följa dig troget! Pusspuss 🌸

2015-04-10 @ 20:59:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0