Sommar!

Nu har sommaren kommit på riktigt till New York! Det firas med brända axlar (trots att jag brukar vara så nitisk med solkräm, Linda kan intyga ;)) efter en superfin dag i Brooklyn botanical garden. Mamma, om du vill se bilder får du skaffa instagram :P Äntligen verkar internet i nya lägenheten fungera också! 
 
Har hittat en ny favoritdansklass - LatinFusion, föga förvånande kanske :) Läraren är i alla fall elt underbar och jag ska försöka ta hennes klasser så ofta jag kan. Vi har tolv klasser varje vecka och kan i princip välja fritt vad vi vill ta, finns allt från hip hop, balett, jazz, modent, dancehall, stepp till yoga, stretch och pilates. Jag har valt Street som min "concentration", vilket innebär att jag måste ta minst fem streetklasser. Tanken var att jag ska bli en cool hiphop tjej, men det känns sjukt långt borta nu haha. Kanske hade lite orealistiska förväntningar på hur mycket man kan lära sig på 3 månader med tanke på att många på skolan har ägnat senaste 15 åren åt att gå på olika dansskolor.. Man får se mycket inspirerande dans om dagarna i alla fall! 
 
I morgon är det Cinco de Mayo som verkar innebära ett ordentligt firande här. Vi planerar att inviga vår rooftop tillsammans med våra grannar (tre supertrevliga killar från Brasilien) och sen leta reda på någon bar här i Brooklyn, blir kul! Och på onsdag är planen att utforska Harlem lite närmre och gå på en amatörteater vi fått rekommenderade. Fullt upp! 
 
På torsdag åker jag till San Diego för Swing Diego - längtar! Alla pratar om Swing Diego som att det är något alldeles extra så det blir spännande att upplevels. Ska bo med ett gäng som jag aldrig träffat, men eftersom det har gått bra alla gånger hittills så blir det nog bra den här gången med! 
 
Kram 

Kommentarer
Postat av: Linda

Tänkte först fråga vad man firar den 5:e maj.. men spelar väl ingen roll vad man firar när man gör det med tre brassar! :p Det låter kul med NY!! Var försiktig med brännan, vill inte hamna efter här i regniga Sthlm.. ;) Ha så kul med firande och San Diego! PUSS

Svar: Mexicos independence day var det någon som sa.. Det flesta vill nog bara ha en anledning att fira något ;)
Sara

2015-05-05 @ 20:15:24
Postat av: Charlotta

Så kul att läsa om ditt liv i NY som känns såå långt ifrån lunken här i Östersund! ☺️ Låter som att du är i Sara-himlen... Fortsätt ha det fantastiskt vännen 💛

2015-05-10 @ 21:06:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0