SwingDiego

SwingDiego var helt underbart och verkligen värt pengarna och tiden (som vanligt). Socialdansen om kvällarna öppnade klockan 10 och stängde 12 timmar senare, då salen behövdes för kurserna, det längsta jag stannade var dock "bara" till 8 och då var det fortfarande en hel del folk som dansade. Det var så otroligt många fantastiska dansare på samma ställe, går inte att beskriva min lycka :) Mina roomies var trevliga personer från Washington DC, de kommer till New York i slutet av juni så det blir kul att träffa dem igen då! 
 
Då det var ca 80 par med i min grupp i tävlingen hade jag inte så höga förväntningar, men det gick ju väldigt bra och jag och Aaron från Boston kom 3:a! Superkul att några trogna fans kunde kolla på tävlingarna från Sverige också :)
 
Förutom att försöka ta igen dansklasser och förlorad sömn har jag den här veckan varit med min vän Marlon och en annan tjej på ett release party för Tommy Boy Records (som tydligen är rätt välkänt, inte i min värld dock haha). Det var i alla fall en väldigt rolig fest i alla fall, äntligen ett ställe med bra musik och peppat och roligt folk. På många ställen vi varit på hittills (inte alla dock) har stämningen mer varit att den som har högst klackar eller dyrast kostym vinner, inte något för mig med andra ord, så det här var ett välkommet avbrott! Och igår kväll var jag på en konsert vid vattnet med fantastisk utsikt över Manhattan och Brooklyn Bridge så det var också en minnesvärd kväll!
 
I morgon är det dansparad och jag är med i ett nummer till Beyonces "Who run the world", vilket blir kul! Hoppas på att någon filmar det (och att det inte kommer att regna hela dagen..) :) Och nästa söndag kommer mamma och hälsar på! Och Linda kommer i slutet av juni. Någon annan som är sugen? :) 
 
Nu ska jag iväg och ta min favoritklass - Latin Fusion - fartfyllt, underbar lärare och latinorytmer, kan ju inte bli bättre ;)
 
Kram!

Kommentarer
Postat av: Charlotta

Wow! Grattis till 3e platsen 👏 Även om placeringar säkert känns sekundärt jämfört med allt roligt du verkar vara med om! Fortsätt ha det grymt, du missar inget här hemma (förutom kanske århundradets regnigaste maj) 😭 KRAAAM

2015-06-07 @ 12:34:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0